Wednesday 16 May 2012

Wah!banyaknya isteri dia.....

"Layanilah anak perempuan persis melayani isteri dan ibu,insyaAllah dia akan menjadi isteri dan ibu yang baik"

Sebenarnye  ini merupakan cerita yang pernah saye baca dari sebuah buku


Aku dan empat isteri,,,,


Aku seorang businessman,ade empat orang isteri,wah!nikmat nye hidup,nak buat mcmmne dah rezeki,,#sila jealous,,kui3


Aku mulakan denagn bercerita tntg istriku yg paling aku sayang,cube teka nombor berapa?opkosla nombor 4 kan,,,,Dia paling muda,bertenaga,paling kuat,ahhh semuanya lahh


Isteri aku yang ketiga,,mmm hebat jugak,kurang sikit je dr yg last tu,cume kelebihannye dialah paling cantik,pandai berhias dan bergaul.Kalau ade event2 rasmi aku bawak diasebab dia paling pandai uruskan perniagaan.*bangga giler bawak dia nie,sume orang puji,


Kalau isteri kedua mmm boleh la tahn kurg sikit je dr yg last ngn third,tp kelebihan dye otak yang cerdas,pandai selesaikan masalah,klu ada masalh dia jadi tempat rujuk,bertuah sungguh aku ni,isteri berwibawa belaka,,kui3


Aduhai tapi yang pertama ni ha,malu pulak nak ceritasemua tntg dia biasa-biasa je,x de yang menarik pun,nak ku cerai x sampai hati,Ibarat melukut di tepi gantang je aku tengok,masuk x penuh,keluar pun x kurang,,,adoii,,
.......................................................................................................................................................
hidupku yang ceria jd suram lepas aku dpt tau yang ak ade kanser stage last.nasib badan.(gaya p ramlee)
 Lalu ak panggil 4 oarang isteriku utk berterus terang tntg penyakit ni 


perbualan dengan isteri tersayang(nombor 4 la opkos)
aku:sudi x sayang teman abang sampai alam barzakh
no 4:oh no!saya muda lg okay,klu abg x de sye kne truskan kehidupan what!x kan la abg sggup nk bawa sekali saya yg muda bergaya ni ha!

perbualan dengan yg nombor 3
aku: Darling,sudi x nak teman abang sampai alam barzakh?
no 3: homaigad!kecantikan aset saya,so bila abang x de x kan saya nak sia-siakan kecantikan ni dgn ikut abang..hheeeeeeeeee,,

perbualan dengan nombor 2
aku : kaulah satu-satunya harapan abang sekarang,takkan nak suruh isteri pertama teman ,dia biasa-biasa je,boleh x anje teman abang sampai alam barzakh
no2 : Minta maaf saya x sudi,klu saya ikut abang habislah perniagaan kite bankrup u noe?,siapa nak selesaikan masalh syarikat,,

tiba-tiba
Tuk,Tuk,Tuk!


Assalamualaikum abang,saya sudi temankan abang sampai lam barzakh
 alangkah gembira hatiku kerana ade yang sanggup menemaniku,rupenye dialah yang paling setia dan berguna,terhatu rasenya


Sebenarnya,Aku dalam cerita ini ibarat diri kita
 Kitalah yang ade empat "isteri "tu,,ngeheheheh


  • isteri keempat - jasad dan tubuh kita,daripadanya kita dapat tenaga dan kekuatan,sebab tu kita jaga dia sepenuhnye dilindungi drpd sebarang penyakit
  • isteri ketiga- rumah cantik,kereta besar,aset banyak,kaya dunia tapi miskin akhirat,bila ade acara ,tetamu datang ,kite bgge dgn rumah mewah,sofa empuk segala bagai.
  • isteri kedua - anak,isteri,saudara mara,sahabat,tempat kite meluahkan masalah kan,kan,kan
  • isteri pertama - amal ibadat kita,kita pulaukan,kita pinggirkan,"Bila nak taubat"? "tunggulah,muda lagi kott"
Ya Allah ampuni kami Ya Allah,Faghfirlana Ya Rahman,Ya Rahim

ALLAH itu amat hampir,tapi.........kenapa aku masih meminggir?Akalku alpa berfikir,hatiku lupa berzikir,,












No comments:

Post a Comment