Tuesday 22 May 2012

Ikhlaskah aku?


 “Melainkan orang-orang yang bertaubat dan memperbaiki amal soleh dan mencari keselamatan/perlindungan dengan Allah dan mengikhlaskan agama mereka bagi Allah.”
 (An Nisaa 4:146)
terkadang,hati terdetik,
terkadang hati bertanya,
adakah ku lakukan semua amaln kerana Allah?
atau,untuk dapat pujian?
atau untuk dapat balasan?
supaya diri diangkat
supaya diri dibanggakan

korang pernah tak rase macam ni
hati dicucuk syaitan,ditembus mainan rasa,dihimpit rase bangga
dicuit rasa riak,disentuh rase ujub
pernah tak?pernah tak?pernah tak?
jujur aku pernah,lalu muhasabah itu penting
taubat nasuha itu jalan,niat perlu diperbetulkan
"aku nak solat kat depan lah biar orang kate aku alim"
"aku nak post status islamik sket lah biar orang cakap wah!banyak nye ilmu dye!"
"aku nak kemaslah bilik ni,biar mak kate ak rajin"
"wah!banyak nye orang like status fesbuk aku!"
"wah itulah,wah inilah,wah segala bagailah"


pernah x ade rase macam ni,hati cakap cam kat atas tu?
syaitan cucuk2,syaitan gemuk ketawa berdekah-dekah
berjaya pesongkan niat ibadah

kalau x pernah rase,saye nak cakap ,,,
ohsem!,,,*tabik spring*
*muhasabah diri*
perbetulkn niat,ikhlas kerana Allah,
mohon perlindungan dri sifat riak,tamak,hasad dengki
Bila rase niat macam dah terpesong sket dari landasan kereta api,yang betul
istighfar,zikrullah,itu penawarnya,
pikir-pikir balik,,,,
semua atas dunia ni semua pinjaman Allah
kecerdikan akal,kecantikan wajah,hidup mewah .rezeki melimpah ruah,nikmat banyak,
tubuh badan sihat hidung,mata,kaki tangan cukup
itu SEMUAAAA dari Allah
mainan rasa itu fitrah,pahit manis dalam kehidupan,tapi
apapon BACK TO THE QURAN the best remedy ever

THANK YOU ALLAH !
untuk segala yang ALLAh berikan!
ALHAMDULILLAH!









No comments:

Post a Comment