Wednesday 16 May 2012

Selawat Tafrijiyah?pernah dengar kah?

winkwink*"selawat tafrijiyah?selawat ape tu ye?
               
mmmm(".) malula pulak nak tanye...selawat tafrijiyah tu yang mne satu ea?

HAHHA! klu nak tau ni la dye selawat tafrijiyah


APE FADHILAT AMALKAN SELAWAT NIE ??????
Maksud Tafrijiyah ni maksudnye terbuka sehingga mnjd lapang,
eloklah diamalkan selepas menunaikan solat 
InsyaAllah,selawat ini  banyak fadhilatnye
menghilangkan kesempitan dengan izin Allah
dimurahkan rezeki dengan izin Allah
bebas darpada gangguan dan persaingan dengan izin Allah

banyakkan fadhilatnye?Subhanallah
TAPI itu tak bermakna la kite bace selawat ni tanpa usaha kan,,rezeki bukan datang bergolek kan?
yang penting usaha
lepas usaha ,tawakal

"Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akn mencukupkan keperluannya "
(At Thalaq 65:3)

"kemudian.apabila kamu telah membulatkan tekad,maka bertawakallah kamu kepada Allah 
(Ali Imran 3:159)

Sebenarnye di sebalik selawat ni ade satu cerita tentang saya
kalau x nak tahu x yah la scroll down sampai bawah,,,hehehheeh
Tanggal 12/4 2012 merupakan tarikh penting bagi saya untuk dapat lesen kereta,
mestila takot kan,kan kan,

Ummi pesan,"K.Cak ,Ustazah Johariah (ustazah yang selalu bg ceramah kt surau kampung saya) ustazah cerita kt ummi ,dye x pernah la lepas time latihan bukit tu,dgn izin Allah time test tu Alhamdulillah lepas"

Rahsianya beliau membaca selawat nariyah sebagai salah satu ikhtiar setelah bertawakal dan berusaha berlatih .

Jadi saya pon bacalah selawat ni ikut jejak langkah ustazah tu setelah berusaha dan tawakal lepas dah berhempas pulas mengerah tenaga buat latihan sampai 10 jam

Waktu awal pagi sebelum test JPJ tu ,kne brlatih dulu,trainer tu nak tengok ape yg dh kite blaja 10 jam tu ha,
then turn sye nak dipantau(ni bukan test yg betul ye,ni time latihan pagi2 sebelum JPJ smpi)
Ya Allah tuhan je la yang tau betapa takut dan malunye saya sebab waktu latihan naik bukit tu asek terundur ke belakang je byk kali pulak tu...haish
saya pon bacalah selawat tafrijiyah ni bayak kali

Dengan izin Allah ,rezeki saya Alhamdulillah saya lulus test JPJ tu,,

kat sini aya cuma nak cakap, apa-apapun tetap pergantungan kite kpd Allah,yakin dan tawakal  kepada Allah setelah berusaha kan,kan,kan

"Berusahalah seolah-olah tiada tawakal,Setelah bertawakal,bertawakallah seolah-olah tiada lagi usaha"




 p/s  ni Liyana nme dye,,,dye kate dye sebak sangat bila baca selawat ni waktu saya bg dye dulu,,hehhheh..

insyaAllah selawat ni banyak fadhilat jika diamalkan,,,


No comments:

Post a Comment