Wednesday 16 May 2012

hunger strike!

bismillahirrahmanirrahim,
dua tiga hari belakangan ni,ramai yg dah tukat DP kat facebook kn?DP warne coklat2 tu ha,pasal rakyat palestin yang mogok lapar tu,,walaupun bende ni nampak simple,tp tindakan tu adalah satu usha walaupun ianya adalah sebhagian kecil sumbangan kite terhdp suadara islam kite di Palestin,

Ya Allah,bntulah saudara 2 seislam kami di palestin,Syria dan negara-negara Islam yang lain,,
insyaAllah walaupun sekadar menukar DP ,ianya adalah satu usaha dan Allah memandang usaha seseorang itu untuk menolong agama Allah

Saya teringat kisah tentang seekor burung yang berusaha berulang-alik membawa air dalam paruhnya yang kecil untuk memadamkan api yang membakar tubtuh nabi Ibrahim,dan ade yang mempersoalkan mengapa burung kecil itu melakukan pekerjaan sia-sia dengan membawa air didalam paruhnya yg kecil dan semestinye api itu x akan terpadam bukan?,,lalu burung kecil itu berkata"Allah melihat usaha yang aku lakukan untuk memadam api itu bukannya melihat adakah aku berjaya memadamkan api itu"

Subhanallah, Maha Suci Allah,,,,in shaa Allah ,,,:)

Ini adalah antara profile picture sahabat2 yang saya lihat di facebook mahupun twitter




                                                              


Saya juga sangat suka melihat cara penyampaian dakwah CIK BEAH OSEM di you tube mengenai kisah burung kecil tu,,



No comments:

Post a Comment